Ljubljeni otroci
Ljubljeni otroci
Kaj danes človeku pomeni kupiti brez denarja in brez plačila vzeti vino in mleko? Najprej pomislimo na male tatiče, potem na tajkunske prevzeme. Vendar Jeremija uporablja semitsko in preroško govorico, ki je nam racionalnim zahodnjakom tuja. Jeremija govori tretji generaciji Izraelcev v babilonski sužnosti, ki je že pognala korenine in se uveljavila v tujini. Po perzijskem zavzetju Babilona 538 pr. Kr. so novega kralja Kira imeli za »mesijo«, saj jim je omogočil odhod v domovino in jih pri tem celo finančno podprl. Toda mnogi Judje so se že vključili v novo okolje, mnogi so celo tako obogateli, da so posojali denar domačinom. V takih okoliščinah jim Jeremija slika novo življenje.
Svobodno češčenje Najvišjega v obnovljenem templju je dragocenost, ki se je ne da kupiti in presega vse ugodnosti, ki jih uživajo v izgnanstvu. Jeremijeve besede vsebujejo vabilo in tolažbo, obljubo odpuščanja in usmiljenja. Kot bi poslušali Jezusa v Janezovem evangeliju (Jn 6, 51a): Jaz sem živi...