Odmevi in predlogi
Odmevi in predlogi
95 tez
Kar dostojno smo praznovali dan reformacije, tudi s proslavo, kot državno počastitev. V spremni besedi je režiser in scenarist g. Tomaž Letnar obudil spomine na te čase in poudaril, da narod brez spomina nima lastne samobitnosti. Kot je Martin Luter na vrata wittenberške cerkve nabil 95 tez, prav tako je simbolno, nasproti tezam Lutra, g. Letnar postavil 95 tez iz slovenske literature, pa tudi znanosti in kulture nasploh. Najbolj izstopa teza 61, ki pravi: »Človek je obsojen na čistost, še greh in zločin mu morata služiti.« To je napisal Edvard Kocbek (1904–1981) v Črni orhideji leta 1951.
Preberimo to večkrat.
Prav Edvard Kocbek je upognil krščansko vejo v medvojno norost revolucije, ko se je dooblikovala v diktaturi in rodomoru. Tedaj je bilo še mnogo ljudi pijanih od t. i. svobode, drugi pa so žalovali, trpeli in morali nositi bolečino v sebi, bili odrinjeni in niso nič vedeli, kje so pogrešani, ter morali molčati, molčati. Tak Kocbekov st...
Kar dostojno smo praznovali dan reformacije, tudi s proslavo, kot državno počastitev. V spremni besedi je režiser in scenarist g. Tomaž Letnar obudil spomine na te čase in poudaril, da narod brez spomina nima lastne samobitnosti. Kot je Martin Luter na vrata wittenberške cerkve nabil 95 tez, prav tako je simbolno, nasproti tezam Lutra, g. Letnar postavil 95 tez iz slovenske literature, pa tudi znanosti in kulture nasploh. Najbolj izstopa teza 61, ki pravi: »Človek je obsojen na čistost, še greh in zločin mu morata služiti.« To je napisal Edvard Kocbek (1904–1981) v Črni orhideji leta 1951.
Preberimo to večkrat.
Prav Edvard Kocbek je upognil krščansko vejo v medvojno norost revolucije, ko se je dooblikovala v diktaturi in rodomoru. Tedaj je bilo še mnogo ljudi pijanih od t. i. svobode, drugi pa so žalovali, trpeli in morali nositi bolečino v sebi, bili odrinjeni in niso nič vedeli, kje so pogrešani, ter morali molčati, molčati. Tak Kocbekov st...