Kam drvimo z drugim tirom?
Kam drvimo z drugim tirom?
Drugi tir je nastal v okviru dogovorov med Italijo in Slovenijo o posodobitvi železniške povezave Trst/Koper–Divača kot dela 5. koridorja na podlagi smernic EU za obnovo jedrnega vseevropskega železniškega omrežja, za kar je bila EU pripravljena prispevati 40 % nepovratnih evropskih sredstev za meddržavne železniške odseke in 20–30 % za notranje proge. Kljub surovim pritiskom Italije, da naj bi se Koper priključil na 5. koridor prek nove kratke proge Koper–Trst in se odpovedal svojemu novemu tiru do Divače, kar je bilo za Slovenijo nesprejemljivo, sta bila s soglasjem Bruslja oba odseka Trst/Koper–Divača razglašena za sestavni del 5. koridorja in s tem pridobila pravico do 40 % nepovratnih evropskih sredstev – vendar pod pogojem, da se na primernem mestu združita in skupaj kreneta proti Divači. Naravna pot obeh odsekov bi bila, da bi se oba, koprski prek Rižanske doline in tržaški prek Osapske, združila nekje ob Črnem Kalu, kar je Slovenija...