Vlada bi morala ustaviti konje
Vlada bi morala ustaviti konje
V okviru smernic EZ o posodobitvi in obnovi jedrnega vseevropskega železniškega omrežja, sprejetih pred nekaj desetletji, je bil vanj vključen tudi 5. koridor (Barcelona, Lyon, Padska nižina, Trst, prek Slovenije do Budimpešte in naprej do Kijeva), pri čemer je EZ sklenila, da bo projekt sofinancirala z nepovratnimi sredstvi v višini 40 % za meddržavne odseke in v višini 20–30 % za pomembne priključke nanje znotraj držav.
Italijanski pritiski proti vključitvi odseka Koper–Divača na 5. koridor
Med državami se je, ob resnih pripravah na posodobitev omrežja, začel tudi veliki ples, kdo bo več potegnil iz tega, tudi v primeru odsekov Trst–Divača in Koper–Divača. Tržaški lobi na čelu z Riccardom Illyjem je namreč dolgo in trmasto vztrajal, da del 5. koridorja sestavlja zgolj meddržavni odsek Trst-Divača, ne pa tudi notranji odsek Koper–Divača, in da bi se naj slednji priključil na tržaški odsek z novo kratko progo Koper–Trst, s čimer bi Trst postal ključno prome...