Špetir za drugi tir
Špetir za drugi tir
Ali bi me kot državljana moralo skrbeti, kako in po čem se bo nadgradila železniška povezava med Luko Koper in Divačo? Če bo Luka po izgradnji drugega tira pretovorila dovolj tovora in državi plačevala dovolj veliko koncesijsko dajatev in če bodo logistične družbe ter prevozniki plačali dovolj voznin in drugih dajatev, potem ni razloga za skrb. Najeta posojila za gradnjo bi se poplačala iz teh dajatev. Če bi bila verjetnost, da se bo to zgodilo, velika, bi bila potreba po državnem vložku v drugi tir majhna, saj bi mednarodne banke in finančne inštitucije z veseljem financirale gradnjo. Čim večja je negotovost, da se bo kateri koli infrastrukturni projekt financiral s plačili tistih, ki ga uporabljajo, tem več mora prispevati država in posredno davkoplačevalci.
V času samostojne Slovenije smo imeli dva velika infrastrukturna projekta, za katera večina meni, da nista bila niti zasnovana niti vodena gospodarno: avtocestni križ in šesti blok termoelektrarne Šoštanj. Zaradi n...