Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

Slomšek na vlaku, vozni red v muzeju

Andrej Praznik
Za vas piše:
Andrej Praznik
Objava: 30. 05. 2017 / 22:00
Čas branja: 5 minut
Nazadnje Posodobljeno: 02.06.2017 / 12:07
Slomšek na vlaku, vozni red v muzeju

Slomšek na vlaku, vozni red v muzeju

Topovi so pokali in ‘eviva’ klici so doneli, da je bilo kaj, vmes pa je muzika igrala cesarsko pesem.


Topovi so pokali in ‘eviva’ klici so doneli, da je bilo kaj, vmes pa je muzika igrala cesarsko pesem. Tako navdušenje je v ponedeljek, 27. julija 1857, preplavilo Trst, ko se je vanj pripeljal cesar Franc Jožef I. Z njegovim prihodom se je uradno končala gradnja 578 kilometrov dolge Južne železnice med Dunajem in Trstom. Del bogate zgodovinske dediščine te proge, po kateri seveda še danes vozijo vlaki, si lahko ogledamo v Muzeju Južne železnice Šentjur.

Leta 1825 so med Stocktonom in Darlingtonom v Angliji odprli prvo javno železniško povezavo na svetu, komaj dve leti pozneje pa je prvo progo dobila tudi Avstrija. Ta je hitro spoznala koristnost novega prevoznega sredstva, zato je sklenila z njim povezati sever in jug monarhije. Leta 1844 je vlak pripeljal do Gradca, leta 1846 so zgradili progo do Celja, leta 1849 so jo podaljšali do Ljubljane, leta 1857 pa je J...

Prispevek je dostopen samo za naročnike Družine.

Nazaj na vrh