Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

Zakaj smo v šolah izgubili vzgojni kompas?

Objava: 27. 02. 2016 / 23:00
Čas branja: 2 minuti
Nazadnje Posodobljeno: 26.02.2016 / 12:15

Zakaj smo v šolah izgubili vzgojni kompas?

Osnovna naloga šole ni samo posredovanje znanja, pač pa tudi pripravljanje mladostnikov na vstop v življenje.

Osnovna naloga šole ni samo posredovanje znanja, pač pa tudi pripravljanje mladostnikov na vstop v življenje. Je kulturna ustanova, v kateri preteklost organsko raste v prihodnost. Zato niso prazne besede, da šola postavlja temelje za prihodnost. A grozi ji nazadovanje, saj sta se njeni temeljni nalogi, poučevanje in vzgoja, spremenili v »mukotrpnost ubadanja s papirji«. Pomembna vprašanja so postala: kje je napisano, kateri člen, kateri predpis …? V šolah smo postali »obsedeni« s popisovanjem vseh okoliščin, vzgojnih postopkov, z obveščanjem staršev, z lovom za dovoljenji za to in ono. Pristen odnos med učencem in učiteljem, med učiteljem in starši je postal predmet pravnega in vsakršnega barantanja, žuganja z odvetniki in inšpekcijami. Na različne načine rušijo avtoriteto učitelja, obenem pa od njega pričakujejo, da dobro uči in vzgaja.

Morda je sveto leto pravi čas in priložnost, da si pedagogi pa tudi starši zastavimo vprašanje, ki so ga množice postavile Janezu Krstni...

Prispevek je dostopen samo za naročnike Družine.

Nazaj na vrh