Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

“Vedno me je gnalo naprej”

Objava: 19. 03. 2016 / 23:00
Čas branja: 10 minut
Nazadnje Posodobljeno: 23.03.2016 / 14:51

“Vedno me je gnalo naprej”

Ivana Kobilca – skozi paleto življenja in dela

Slovensko slikarstvo je bilo v prvi polovici 19. stol. še vezano na baročno tradicijo in kljub vsebinskim odmikom še sakralno obarvano. Že v drugi četrtini stoletja pa se je v naprednem literarno-liberalnem krogu oblikovalo izhodišče za nacionalni preporod z osrednjima osebnostma Francetom Prešernom in Matijo Čopom. Z nastopom mladoslovcev in jasno začrtanim političnim programom se je pod vplivom sočasne literature tudi slikarstvo začelo usmerjati v vsebinsko (zlasti kmečki žanr) podajanje stvarnosti. Umetniki so odklonili klasicistično dediščino in se usmerili v sodobno življenje. Ožje slikarske probleme realizma so slovenski slikarji formulirali brez domačih predhodnikov v evropskih umetnostnih središčih: najprej v Benetkah, Rimu in na Dunaju, druga generacija realističnih slikarjev pa se je šolala na münchenski akademiji in se v Parizu dokončno usmerila v plenerizem.

Drugi skupini pripada tudi prva slovenska akademsko šolana slikarka Ivana Kobilca. Znana pa je tudi kot...

Prispevek je dostopen samo za naročnike Družine.

Nazaj na vrh