Postni čas kot krščanski šotorski praznik
Postni čas kot krščanski šotorski praznik
Vse dobre stvari so tri, radi rečemo. Včasih je veljalo, da je za dosego Boga potrebno zatajiti človeka in vse, kar je vezano na ta svet. Nato so nekateri poudarjali, da se Bog razodeva, ko povzdignemo človeka in svet, v katerem živi. Pripoved o Jezusovi spremenitvi na gori odpira tretjo pot: Človek se uresniči, ko ga razsvetli in napolni Bog.
Srečanje z Bogom na visoki gori. Čez šest dni, piše evangelist Marko, je Jezus vzel Petra, Jakoba in Janeza in jih same zase popeljal na visoko goro. Že v tem prvem stavku se povežemo z bogato zgodovino božjega razodevanja izvoljenemu ljudstvu. Visoka gora nas spomni na Mojzesa, ki je na gori Sinaj srečal Boga, tudi na preroka Elija in njegovo doživetje Boga na gori Horeb. Pred srečanjem z Bogom sta se morala šest dni očiščevati. Šest dni v judovskem verskem koledarju traja praznik zadoščevanja (Yom Kippour), po šestih dneh pa nastopi šotorski praznik (Yom Sukkôt), ko se Judje izselijo iz stanovanj in prebivajo v šotorih ter se t...