Operni krst po Prešernu
Operni krst po Prešernu
Opera Krst pri Savici skladatelja Toma Kobeta premierno uprizorjena v Novem mestu
Glasbeniki Vokalne akademije Jurij Sladkonja, ki so jo pred dobrim letom ustanovili v sklopu novomeškega Zavoda Friderik Irenej Baraga, so krstno uprizorili diplomsko delo mladega novomeškega skladatelja Toma Kobeta Krst pri Savici. Komorna opera je nastajala vzporedno s študijem glasbenega stavka in petja na Konservatoriju za glasbo Jurij Slatkonja pod mentorstvom prof. Aleša Makovca. Gre za modernistično opero, ki se oblikovno naslanja na grško tragedijo v stilu Aristotelove Poetike, v kateri glavni pripovedovalec in zbor nosita vlogo komentatorja dogajanja. V duhu te povezave ima opera nekoliko spremenjen konec, kar je avtorjev rahlo avantgardno-provokativni prispevek k Prešernovemu libretu.
Opera ima dve dejanji, ki sta utemeljeni s pesnitvijo. Prvo dejanje ima naslov Uvod, drugo Krst. Začetni posvetilni sonet, ki je bil dodan pozneje, je izpuščen. V glasbe...