Največji dogodek zgodovine odrešenja
Največji dogodek zgodovine odrešenja
Svetopisemski razmislek ob prazniku svetega Rešnjega telesa in krvi
Foto: J. Pt.
Na praznik svetega Rešnjega telesa in krvi Jezusove beremo v treh različnih liturgičnih letih tri različna poročila o Jezusovi zadnji večerji. Letos beremo iz Markovega evangelija: Mr 14,12–16.22–26. V pričujočem razmišljanju bom poskušal osvetliti Markov vsebinski poudarek.
Zakaj je hostija iz nekvašenega kruha? Marko začenja poročilo o pashalni večerji z besedami: »Prvi dan nekvašenega kruha, ko so žrtvovali pashalno jagnje, so mu rekli njegovi učenci: Kam hočeš, da gremo in ti pripravimo, da boš jedel pashalno jagnje?« (Mr 14,12). Prvi dan nekvašenega kruha je bil začetek praznovanja judovske »pashe«, velike noči, največjega praznika. Jeruzalem je bil poln romarjev. Za tempeljskim obzidjem so na veliko ubijali žrtvena jagnjeta, ki jih bodo romarji in njihove družine zaužili v spomin na rešitev iz Egipta in v spomi...
Na praznik svetega Rešnjega telesa in krvi Jezusove beremo v treh različnih liturgičnih letih tri različna poročila o Jezusovi zadnji večerji. Letos beremo iz Markovega evangelija: Mr 14,12–16.22–26. V pričujočem razmišljanju bom poskušal osvetliti Markov vsebinski poudarek.
Zakaj je hostija iz nekvašenega kruha? Marko začenja poročilo o pashalni večerji z besedami: »Prvi dan nekvašenega kruha, ko so žrtvovali pashalno jagnje, so mu rekli njegovi učenci: Kam hočeš, da gremo in ti pripravimo, da boš jedel pashalno jagnje?« (Mr 14,12). Prvi dan nekvašenega kruha je bil začetek praznovanja judovske »pashe«, velike noči, največjega praznika. Jeruzalem je bil poln romarjev. Za tempeljskim obzidjem so na veliko ubijali žrtvena jagnjeta, ki jih bodo romarji in njihove družine zaužili v spomin na rešitev iz Egipta in v spomi...