Tine Debeljak
Tine Debeljak
Pesnik, kritik, literarni zgodovinar, urednik
Pesnik, kritik, literarni zgodovinar, urednik
Steber zdomskega literarnega delovanja je ob Rudi Jurčecu in Zorku Simčiču bil nedvomno dr. Tine Debeljak (1903 Škofja Loka – 1989 Buenos Aires). V Argentino je prišel že kot formiran književnik in je s svojimi izkušnjami znal usmerjati literarna stremljenja vseh pišočih rodov, ki so se pojavljali v celotnem zdomstvu po svetu.
Debeljak je iz rodne Škofje Loke odšel najprej na šolanje v Škofove zavode, kjer se je vključeval v kulturno delovanje, zlasti kot sodelavec rokopisnega lista Domače vaje in društva Palestra, v okviru katerega je nastopal v vsakoletnih uprizoritvah; tako je v Shakespearovem Juliju Cezarju odigral vlogo Antonija, v šolskem letu 1921/1922 pa je za uprizoritev priredil Schillerjevega Wallensteina. Objavil je vrsto pesmi, prispeval je članke, kot literarni kritik pa je posebej opozoril nase z razpravo Duševni profil Antona Vodnika, ki jo je napisal ob izidu prve Vodnikove zbirke ...
Steber zdomskega literarnega delovanja je ob Rudi Jurčecu in Zorku Simčiču bil nedvomno dr. Tine Debeljak (1903 Škofja Loka – 1989 Buenos Aires). V Argentino je prišel že kot formiran književnik in je s svojimi izkušnjami znal usmerjati literarna stremljenja vseh pišočih rodov, ki so se pojavljali v celotnem zdomstvu po svetu.
Debeljak je iz rodne Škofje Loke odšel najprej na šolanje v Škofove zavode, kjer se je vključeval v kulturno delovanje, zlasti kot sodelavec rokopisnega lista Domače vaje in društva Palestra, v okviru katerega je nastopal v vsakoletnih uprizoritvah; tako je v Shakespearovem Juliju Cezarju odigral vlogo Antonija, v šolskem letu 1921/1922 pa je za uprizoritev priredil Schillerjevega Wallensteina. Objavil je vrsto pesmi, prispeval je članke, kot literarni kritik pa je posebej opozoril nase z razpravo Duševni profil Antona Vodnika, ki jo je napisal ob izidu prve Vodnikove zbirke ...