Ohraniti okus
Ohraniti okus
O zakramentu svetega zakona
Pred dnevi se je v ugledni reviji oglasil Robert Spaemann, verjetno največji še živeči nemški katoliški filozof, na temo zakramenta zakona, ločitve in možnosti ponovne poroke. Spomnimo, da Spaemannovo delo na področju etike še posebno ceni zaslužni papež Benedikt XVI.
Spaemann ugotavlja, da statistike o razporočenih in ponovno poročenih kažejo na dejstvo, da zakrament zakona v zahodnem svetu žal ni več razumljen kot nova, neodvisna resničnost, ki presega individualnost zakoncev, resničnost, ki je ni mogoče kar tako razbliniti z voljo enega od zakoncev. Vendar, ali je mogoče to resničnost izbrisati s privolitvijo obeh udeležencev, morda po volji sinode ali papeža? Spaemann poudarja, da mora odgovor zagotovo biti »ne«, saj je Jezus sam jasno izrekel: »Kar je Bog združil, tega naj človek ne loči.«
Mnogi so Spaemannov prispevek razumeli kot odgovor kardinalu Kasperju, ki je pred nekaj meseci izjavil, da »Cerkev lahko najde novo pot do obhajila za...
Spaemann ugotavlja, da statistike o razporočenih in ponovno poročenih kažejo na dejstvo, da zakrament zakona v zahodnem svetu žal ni več razumljen kot nova, neodvisna resničnost, ki presega individualnost zakoncev, resničnost, ki je ni mogoče kar tako razbliniti z voljo enega od zakoncev. Vendar, ali je mogoče to resničnost izbrisati s privolitvijo obeh udeležencev, morda po volji sinode ali papeža? Spaemann poudarja, da mora odgovor zagotovo biti »ne«, saj je Jezus sam jasno izrekel: »Kar je Bog združil, tega naj človek ne loči.«
Mnogi so Spaemannov prispevek razumeli kot odgovor kardinalu Kasperju, ki je pred nekaj meseci izjavil, da »Cerkev lahko najde novo pot do obhajila za...