Umetnost v spravnem procesu
Umetnost v spravnem procesu
Spomenik kot arhitekturni izraz interakcije med spravo in umetnostjo
Lastnosti umetnosti, po katerih more postati učinkovita »infrastruktura« v spravnem procesu, je mnogo. V kratkem razmišljanju želim izpostaviti zgolj eno izmed pomembnejših skupnih torišč – komunikacijo, ki v odločujoči meri omogoča žlahtno interakcijo med spravo in umetnostjo. Če je namreč sprtim stranem odločitev za komunikacijo temeljni pogoj, da se spravni proces sploh lahko prične, pa se komunikacija umetniških del kaže kot ena najmočnejših prvin istovetnosti umetnosti same.
Tri koordinate komunikacije
Posebnost take komunikacije, vsled katere ostaja umetnost v celotni zgodovini človeka njegova najtesnejša spremljevalka, bi bilo mogoče zgostiti – ne brez nelagodja, da preveč poenostavljam – v tri koordinate. Prva je estetska »valenca«, s katero stopa naproti doživljalcu. Ta edinstveni »magnetizem« umetnosti je uglašen na človekovo občutljivost, še več, na njegovo nepotešljivo...