Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

Umetnost v spravnem procesu

Za vas piše:
Leon Debevec
Objava: 29. 03. 2014 / 23:00
Čas branja: 8 minut
Nazadnje Posodobljeno: 31.03.2014 / 08:00

Umetnost v spravnem procesu

Spomenik kot arhitekturni izraz interakcije med spravo in umetnostjo

Spomenik kot arhitekturni izraz interakcije med spravo in umetnostjo

Lastnosti umetnosti, po katerih more postati učinkovita »infrastruktura« v spravnem procesu, je mnogo. V kratkem razmišljanju želim izpostaviti zgolj eno izmed pomembnejših skupnih torišč – komunikacijo, ki v odločujoči meri omogoča žlahtno interakcijo med spravo in umetnostjo. Če je namreč sprtim stranem odločitev za komunikacijo temeljni pogoj, da se spravni proces sploh lahko prične, pa se komunikacija umetniških del kaže kot ena najmočnejših prvin istovetnosti umetnosti same.

Tri koordinate komunikacije

Posebnost take komunikacije, vsled katere ostaja umetnost v celotni zgodovini človeka njegova najtesnejša spremljevalka, bi bilo mogoče zgostiti – ne brez nelagodja, da preveč poenostavljam – v tri koordinate. Prva je estetska »valenca«, s katero stopa naproti doživljalcu. Ta edinstveni »magnetizem« umetnosti je uglašen na človekovo občutljivost, še več, na njegovo nepotešljivo...

Prispevek je dostopen samo za naročnike Družine.

Nazaj na vrh