Nebesa v rožicah in pekel v ognju?
Nebesa v rožicah in pekel v ognju?
Nebesa v rožicah in pekel v ognju?
Ali si je Cerkev izmislila nebesa v rožicah in pekel v ognju, da bi prestrašila vernike in dosegla njihovo krotko poslušnost? Moram te razočarati: teh podob o naši odločitvi glede večnosti si ni izmislila institucija enkrat v srednjem veku, temveč je prav Jezus govoril slikovito in sploh ne zadržano. Začnimo s peklom, da bomo končali z nebesi.
Na več mestih govori o obstoju pekla in o možnosti, da človek pride vanj: »Vsak, kdor se jezi na svojega brata, bo kriv pred sodbo. Kdor pa reče bratu raka (praznoglavec, neumnež), bo kriv pred velikim zborom; in kdor mu reče 'norec', bo kriv in obsojen na peklensko dolino ognja!« (Mt 5,22). Ni dovolj izrecno? »Tedaj poreče tudi tistim, ki bodo na levici: 'Proč izpred mene, prekleti, v večni ogenj, ki je pripravljen hudiču in njegovim angelom!'« (Mt 25,41). Božji ljubezni navkljub ima človek svobodo, da ne sprejme Stvarnikove večne odpuščajoče ljubezni in se s tem odloči za stanje večne...
Ali si je Cerkev izmislila nebesa v rožicah in pekel v ognju, da bi prestrašila vernike in dosegla njihovo krotko poslušnost? Moram te razočarati: teh podob o naši odločitvi glede večnosti si ni izmislila institucija enkrat v srednjem veku, temveč je prav Jezus govoril slikovito in sploh ne zadržano. Začnimo s peklom, da bomo končali z nebesi.
Na več mestih govori o obstoju pekla in o možnosti, da človek pride vanj: »Vsak, kdor se jezi na svojega brata, bo kriv pred sodbo. Kdor pa reče bratu raka (praznoglavec, neumnež), bo kriv pred velikim zborom; in kdor mu reče 'norec', bo kriv in obsojen na peklensko dolino ognja!« (Mt 5,22). Ni dovolj izrecno? »Tedaj poreče tudi tistim, ki bodo na levici: 'Proč izpred mene, prekleti, v večni ogenj, ki je pripravljen hudiču in njegovim angelom!'« (Mt 25,41). Božji ljubezni navkljub ima človek svobodo, da ne sprejme Stvarnikove večne odpuščajoče ljubezni in se s tem odloči za stanje večne...