Šalijev Slap tišine
Šalijev Slap tišine
Leta 1940 je izšla odmevna zbirka sodelavca revije Dom in svet
Leta 1940 je izšla odmevna zbirka sodelavca revije Dom in svet
Slovenska poezija se je v desetletju 1930–1940 razvijala večsmerno. Po upadu ekspresionizma se je pojavil socialni realizem in dal največ ustvarjalnih priložnosti pripovednikom (Kranjec, Prežih, Ingolič, Kosmač), medtem ko se je pesništvo postopno usmerjalo bodisi v socialni smeri bodisi v smeri novega duhovnega, morda kar metafizičnega realizma. Izmed starejših pesnikov je socialno pesem najvztrajneje gojil Tone Seliškar, presenetljivo se je z zbirko Novembrske pesmi tej smeri pridružil Miran Jarc, sicer pa je socialno tematiko programsko gojila Sodobnost, o čemer pričajo pesmi Iva Brnčiča, medtem ko je podobno problematiko v Ljubljanskem zvonu objavljal Vladimir Pavšič.
Povsem nekaj drugega je nakazovala Kocbekova zbirka Zemlja (1934). Odpirala je usmeritev v duhovni ali metafizični realizem, ki sveta in življenja ni pojmoval zgolj kot opredmeteno stvarnost, ampak je v njiju razkrival mistične prv...
Slovenska poezija se je v desetletju 1930–1940 razvijala večsmerno. Po upadu ekspresionizma se je pojavil socialni realizem in dal največ ustvarjalnih priložnosti pripovednikom (Kranjec, Prežih, Ingolič, Kosmač), medtem ko se je pesništvo postopno usmerjalo bodisi v socialni smeri bodisi v smeri novega duhovnega, morda kar metafizičnega realizma. Izmed starejših pesnikov je socialno pesem najvztrajneje gojil Tone Seliškar, presenetljivo se je z zbirko Novembrske pesmi tej smeri pridružil Miran Jarc, sicer pa je socialno tematiko programsko gojila Sodobnost, o čemer pričajo pesmi Iva Brnčiča, medtem ko je podobno problematiko v Ljubljanskem zvonu objavljal Vladimir Pavšič.
Povsem nekaj drugega je nakazovala Kocbekova zbirka Zemlja (1934). Odpirala je usmeritev v duhovni ali metafizični realizem, ki sveta in življenja ni pojmoval zgolj kot opredmeteno stvarnost, ampak je v njiju razkrival mistične prv...