Ora et labora
Ora et labora
Čas za osvobajanje – več vesti in samozavesti
Z več strani slišimo, naj se krepko zamislimo nad našim sobivanjem v Republiki Sloveniji in naj smisel države opredelimo na novo.
Med kar nekaj predavanji v zadnjih letih sem različnim občinstvom zastavljal dve vprašanji. Prvo je, ali se čutijo Slovence, in če se, zakaj. Ljudje sicer pritrjujejo, da so Slovenci, vendar ne znajo izraziti zakaj. Ubesedenje istovetnosti je zelo skromno. Npr. da so rojeni v Sloveniji, da govorijo slovensko, da so delavni.
Drugo vprašanje je, ali smo Slovenci zgodovinski zmagovalci. Če si na vprašanje o slovenstvu ljudje odgovarjajo samo po sebi umevno pritrjevalno, pa tega odgovora pri vprašanju o zmagovitem slovenstvu ni. Prej nasprotno.
Breme nepredelane zgodovine je ena najhujših zavor v slovenski družbi. Zato taka negotovost v samozavedanju, kdo smo, in zato tak dvom o naši zgodovinski vlogi.
Alenka Puhar je leta 1992 povzela, da je “slovenski av...
Z več strani slišimo, naj se krepko zamislimo nad našim sobivanjem v Republiki Sloveniji in naj smisel države opredelimo na novo.
Med kar nekaj predavanji v zadnjih letih sem različnim občinstvom zastavljal dve vprašanji. Prvo je, ali se čutijo Slovence, in če se, zakaj. Ljudje sicer pritrjujejo, da so Slovenci, vendar ne znajo izraziti zakaj. Ubesedenje istovetnosti je zelo skromno. Npr. da so rojeni v Sloveniji, da govorijo slovensko, da so delavni.
Drugo vprašanje je, ali smo Slovenci zgodovinski zmagovalci. Če si na vprašanje o slovenstvu ljudje odgovarjajo samo po sebi umevno pritrjevalno, pa tega odgovora pri vprašanju o zmagovitem slovenstvu ni. Prej nasprotno.
Breme nepredelane zgodovine je ena najhujših zavor v slovenski družbi. Zato taka negotovost v samozavedanju, kdo smo, in zato tak dvom o naši zgodovinski vlogi.
Alenka Puhar je leta 1992 povzela, da je “slovenski av...