Biti ali ne biti, to ni več vprašanje
Biti ali ne biti, to ni več vprašanje
Ob novi postavitvi Hamleta na odru ljubljanske Drame v režiji Eduarda Milerja in dramaturgiji Žanine Mirčevske.
V Drami so osrednji odrski dogodek naznanjali kot uprizoritev obotavljajočega se razumnika, ki zaradi svoje cagavosti ne zmore pravih odločitev, zato tudi življenje odteka mimo njega. Toda premiersko uprizoritev je zasenčila neka druga poteza Shakespeara: v njej je šlo za novo dinamiko življenja, ki jo dobro uprizarja tokratni Hamlet, Marko Mandić, in za čuda njegov drugi jaz, ki ga še bolj izrazito zaigra Igor Samobor. Izvirnost tokratne postavitve je prav v tem, da se odreka nekaterim osebam tega dramskega dela in jih združuje s Hamletovim dvojnikom, drugim jazom.
Presenetljivost in že kar genialnost nove uprizoritve je, da vsi monologi postanejo dialogi. Osamljena razmišljanja so odslej pogovori, ki vzpostavljajo osebni odnos. Zato tudi znameniti stavek: »Biti ali ne biti, to je sedaj vprašanje«, postane izpoved Hamleta pred Ofelijo, vprašanje, ki ga...