Etične vsebine za šolo prihodnosti
Etične vsebine za šolo prihodnosti
Cilj projekta Ethos je izoblikovati vseevropsko mrežo za etično vzgojo in izobraževanje
Cilj projekta Ethos je izoblikovati vseevropsko mrežo za etično vzgojo in izobraževanje
S pospešenimi spremembami v družbi procesi njene preobrazbe prinašajo s seboj tudi nove izzive za polje vzgoje in izobraževanja. Posebej to velja za tiste vidike, ki merijo na etično vzgojo v širšem smislu. Tukaj nimamo v mislih zgolj slovenske družbe, ampak celoten evropski in globalni kontekst. Hitra primerjava med državami nam namreč pokaže, da obstajajo pomembne razlike v obsegu tem, kot so etika, kritično razmišljanje, spoštovanje drugih, strpnost in medkulturnost, verstva in njihov pomen, mediacija ter dialog. Pregled zakonodaje, politik, izvajanje le-teh ter dejanskih praks v Evropi je pokazal, da se učne zasnove in načrti pomembno razlikujejo, posebej glede vrednostnih tem. V nekaterih državah je v osnovnih šolah etiki namenjen poseben predmet, drugje etične vsebine vsaj deloma pokrivajo v okviru predmetov, kot so državljanska vzgoja, verstva, člov...
S pospešenimi spremembami v družbi procesi njene preobrazbe prinašajo s seboj tudi nove izzive za polje vzgoje in izobraževanja. Posebej to velja za tiste vidike, ki merijo na etično vzgojo v širšem smislu. Tukaj nimamo v mislih zgolj slovenske družbe, ampak celoten evropski in globalni kontekst. Hitra primerjava med državami nam namreč pokaže, da obstajajo pomembne razlike v obsegu tem, kot so etika, kritično razmišljanje, spoštovanje drugih, strpnost in medkulturnost, verstva in njihov pomen, mediacija ter dialog. Pregled zakonodaje, politik, izvajanje le-teh ter dejanskih praks v Evropi je pokazal, da se učne zasnove in načrti pomembno razlikujejo, posebej glede vrednostnih tem. V nekaterih državah je v osnovnih šolah etiki namenjen poseben predmet, drugje etične vsebine vsaj deloma pokrivajo v okviru predmetov, kot so državljanska vzgoja, verstva, člov...