Ne za boljši, ampak za absolutni jutri
Ne za boljši, ampak za absolutni jutri
Pri prvem nagovoru, ki ga je imel kardinalom papež Frančišek dan po izvolitvi, bi človek pričakoval nekaj priložnostnega, v skladu s slovesnostjo trenutka: recimo besedo zahvale za zaupanje (dejansko jim je, kot je rekel pozneje, izvolitev »odpustil«). Pa je ta presenetljivi Petrov naslednik spet presenetil.
Pri prvem nagovoru, ki ga je imel kardinalom papež Frančišek dan po izvolitvi, bi človek pričakoval nekaj priložnostnega, v skladu s slovesnostjo trenutka: recimo besedo zahvale za zaupanje (dejansko jim je, kot je rekel pozneje, izvolitev »odpustil«). Pa je ta presenetljivi Petrov naslednik spet presenetil.
V kratkem nagovoru najdemo namreč tudi besede, ki se ne zdijo najbolj uglašene na škrlat navzočih. »Če ne sprejmemo Kristusovega križa, smo lahko duhovniki, smo lahko škofje, smo lahko papeži, a nismo Njegovi učenci.«
Opozorilo na križ, na ta simbol krščanstva in obenem trpljenja, je vsaj toliko kot 115 ostarelim, ki so v glavnem imeli življenje že za sabo, veljalo kristjanom sploh.
Križ!
Za Karla Marxa je obstajal en sam križ, socialni, po njegovem rešljiv z revolucijo, in v tem je bila njegova usodna zmota, njegova zamejenost. Saj je človeškemu bitju naložen več kot en križ: naložen mu je gozd križev, začenši z njegovim zdravjem, z njegovim organ...
V kratkem nagovoru najdemo namreč tudi besede, ki se ne zdijo najbolj uglašene na škrlat navzočih. »Če ne sprejmemo Kristusovega križa, smo lahko duhovniki, smo lahko škofje, smo lahko papeži, a nismo Njegovi učenci.«
Opozorilo na križ, na ta simbol krščanstva in obenem trpljenja, je vsaj toliko kot 115 ostarelim, ki so v glavnem imeli življenje že za sabo, veljalo kristjanom sploh.
Križ!
Za Karla Marxa je obstajal en sam križ, socialni, po njegovem rešljiv z revolucijo, in v tem je bila njegova usodna zmota, njegova zamejenost. Saj je človeškemu bitju naložen več kot en križ: naložen mu je gozd križev, začenši z njegovim zdravjem, z njegovim organ...