Nekonfesionalni verski pouk
Nekonfesionalni verski pouk
Oglejmo si države, ki imajo v javni šoli verski pouk kot redni predmet, izvajanje, vsebina, učbeniki, nadzor in izbor učiteljev pa so v pristojnosti države. To pa ne pomeni, da bi bil ta pouk veri neprijazen ali da bi skušal zmanjševati samoumevnost pripadnosti veri okolja.
Vzorci urejanja vprašanja verskega pouka v šoli (3)
Oglejmo si države, ki imajo v javni šoli verski pouk kot redni predmet, izvajanje, vsebina, učbeniki, nadzor in izbor učiteljev pa so v pristojnosti države. To pa ne pomeni, da bi bil ta pouk veri neprijazen ali da bi skušal zmanjševati samoumevnost pripadnosti veri okolja.
Opišimo najprej članice EU Dansko, Švedsko in Združeno kraljestvo ter nečlanici Norveško in Turčijo, potem pa še Rusijo. Za prve štiri so značilne vplivne, z državo prepletene državne cerkve – Švedska cerkev od leta 2000 sicer formalno ni več državna, ima pa še vedno enako pomembno družbeno vlogo. Nekonfesionalni pouk je v vseh štirih obvezen in se ocenjuje v vseh razredih osnovne šole in v srednji šoli. Poudarek daje krščanstvu in ga povezuje z narodno zgodovino, kulturo in temeljnimi vrednotami družbe.
Na Danskem se je osnovnošolski predmet razvil iz nekdanjega Krščanskega nauka v sedanje Spoznavanje krščanstva. U...
Oglejmo si države, ki imajo v javni šoli verski pouk kot redni predmet, izvajanje, vsebina, učbeniki, nadzor in izbor učiteljev pa so v pristojnosti države. To pa ne pomeni, da bi bil ta pouk veri neprijazen ali da bi skušal zmanjševati samoumevnost pripadnosti veri okolja.
Opišimo najprej članice EU Dansko, Švedsko in Združeno kraljestvo ter nečlanici Norveško in Turčijo, potem pa še Rusijo. Za prve štiri so značilne vplivne, z državo prepletene državne cerkve – Švedska cerkev od leta 2000 sicer formalno ni več državna, ima pa še vedno enako pomembno družbeno vlogo. Nekonfesionalni pouk je v vseh štirih obvezen in se ocenjuje v vseh razredih osnovne šole in v srednji šoli. Poudarek daje krščanstvu in ga povezuje z narodno zgodovino, kulturo in temeljnimi vrednotami družbe.
Na Danskem se je osnovnošolski predmet razvil iz nekdanjega Krščanskega nauka v sedanje Spoznavanje krščanstva. U...