Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

Plečnik – v spomin in opomin

Za vas piše:
Leon Debevec
Objava: 25. 02. 2012 / 23:00
Čas branja: 7 minut
Nazadnje Posodobljeno: 05.04.2013 / 07:11

Plečnik – v spomin in opomin

Za nami je praznik kulture, kurioziteta, s katero želimo drugim pokazati našo posebno občutljivost za kulturo, za to žlahtno »lepilo« tisočerih osebnih posebnosti slovenske istovetnosti. V njem prepoznavamo, včasih sicer s precejšnjim obotavljanjem, osebnosti, ki so zaznamovale stvarnost s svojo ustvarjalnostjo tako prepričljivo, da v narodu prebudijo mehanizem poistovetenja. Mednje sodi tudi arhitekt Jože Plečnik. V naš kolektivni spomin je vstopil šele v osemdesetih letih prejšnjega stoletja po ’odkritju’ njegove veličine v tujini. Mojstrova samosvoja umetniška govorica je begala in še bega razvrščevalce vseh vrst. Avantgardisti so očitali njegovemu delu tradicionalnost, neinventivnost in epigonstvo antike, konservativcem pa se je zdelo preveč radikalno, s premalo posluha za domnevno nedotakljivost arhitekturne dediščine. Moč njegove arhitekture pa je, sodeč po množičnem obisku takratnih odmevnih razstav v Parizu, Madridu, Münchnu, Dunaju, Ljubljani idr., prepričala mimo oznak in z njimi povezanih obveznih tolmačenj. Ko močí Plečnikove arhitekture ni bilo več mogoče tajiti, so nekateri v njej hitro »odkrili« prvine moderne in postmoderne »poetike«.
Kako v krščanski umetnosti znova pobuditi kakovostno rast?

Za nami je praznik kulture, kurioziteta, s katero želimo drugim pokazati našo posebno občutljivost za kulturo, za to žlahtno »lepilo« tisočerih osebnih posebnosti slovenske istovetnosti. V njem prepoznavamo, včasih sicer s precejšnjim obotavljanjem, osebnosti, ki so zaznamovale stvarnost s svojo ustvarjalnostjo tako prepričljivo, da v narodu prebudijo mehanizem poistovetenja. Mednje sodi tudi arhitekt Jože Plečnik.

V naš kolektivni spomin je vstopil šele v osemdesetih letih prejšnjega stoletja po ’odkritju’ njegove veličine v tujini. Mojstrova samosvoja umetniška govorica je begala in še bega razvrščevalce vseh vrst. Avantgardisti so očitali njegovemu delu tradicionalnost, neinventivnost in epigonstvo antike, konservativcem pa se je zdelo preveč radikalno, s premalo posluha za domnevno nedotakljivost arhitekturne dediščine. Moč njegove arhitekture pa je, sodeč po množičnem obisku takratnih odmevnih raz...

Prispevek je dostopen samo za naročnike Družine.

Nazaj na vrh