V oblaku nevednosti
V oblaku nevednosti
O staranju, tesnobi, o človekovi majhnosti v času
Odziv na Morettijev film Habemus papam je raznolik. Od italijanskega L'Espressa, ki ga je razglasil za najboljšega od režiserjevih izdelkov, do francoskega in španskega tiska, ki ne skriva razočaranja nad zgodbo, ki da se izgubi, pa vse do naših opazovalcev, ki jih preseneča v filmu prijazno upodobljeni Vatikan.
Nanni Moretti je preveč poeta, da bi tako delo prilagodil protiklerikalnim fantazijam določene javnosti, in preveč agnostika, da bi laskal katoličanom. Ni mogel, da ne bi tudi v zgodbi o papežu, ki to noče biti, ne zasledoval človeškega v človeku. V filmu o Vatikanu in konklavu lahko Vatikan in konklave razumemo kot kuliso, izpred katere je govora o staranju, tesnobi, o človekovi majhnosti v času. Majhnosti, ki jo k tragediji nagnjeni duhovi imajo za porazno, a je lahko tudi prikupna, komična.
Ko so prvoborca absurdnega gledališča Eugèna Ionesca vprašali, kaj je n...
Odziv na Morettijev film Habemus papam je raznolik. Od italijanskega L'Espressa, ki ga je razglasil za najboljšega od režiserjevih izdelkov, do francoskega in španskega tiska, ki ne skriva razočaranja nad zgodbo, ki da se izgubi, pa vse do naših opazovalcev, ki jih preseneča v filmu prijazno upodobljeni Vatikan.
Nanni Moretti je preveč poeta, da bi tako delo prilagodil protiklerikalnim fantazijam določene javnosti, in preveč agnostika, da bi laskal katoličanom. Ni mogel, da ne bi tudi v zgodbi o papežu, ki to noče biti, ne zasledoval človeškega v človeku. V filmu o Vatikanu in konklavu lahko Vatikan in konklave razumemo kot kuliso, izpred katere je govora o staranju, tesnobi, o človekovi majhnosti v času. Majhnosti, ki jo k tragediji nagnjeni duhovi imajo za porazno, a je lahko tudi prikupna, komična.
Ko so prvoborca absurdnega gledališča Eugèna Ionesca vprašali, kaj je n...