Slaba kvaliteta ometa, vlaga in potres so v 150 letih na freskah naredili največ škode
Slaba kvaliteta ometa, vlaga in potres so v 150 letih na freskah naredili največ škode
Martina Lesar Kikelj, vodja restavratorskih posegov v frančiškanski cerkvi, Zavod za varstvo kulturne dediščine, Restavratorski center
Kakšen izziv je za restavratorje obnova kapel v frančiškanski cerkvi?
Sajasto prašna umazanija na površini, upraševanje oziroma barvna plast, ki je bolj ali manj enakomerno odstopila po celotni površini, omet mehke gostote in popolnoma spremenjen videz originalnih fresk je velik izziv za vsakega restavratorja.
V kakšni tehniki je delal Langus?
Uporabljal se je mešane fresko in seko tehnike, se pravi, da je barvo nanašal na podlago v več plasteh. Prvi nanos je še prava freska, naslednji nanosi pa se ne vežejo več dovolj močno, ker kalcijev hidroksid ne more enako temeljito prepojiti več barvnih plasti in povsod enakomerno kalcinirati. Zato se na takšnih mestih barvna plast rada briše.
Osnovna risba kompozicije je v tej tehniki vtisnj...