Štiri stvari, ki jih je Prešeren jemal zares
Štiri stvari, ki jih je Prešeren jemal zares
Prešeren je bil daleč od modernega nihilizma, za katerega ni vrednote. Vrednota mu je bilo najprej življenje. Dovolj si je prebrati njegov najlepši sonet – »Vrbi«. V njem je sicer iluzija, da bi mu bilo v »srečni« domači vasi prihranjeno tragično v življenju.
Prešeren je bil daleč od modernega nihilizma, za katerega ni vrednote. Vrednota mu je bilo najprej življenje. Dovolj si je prebrati njegov najlepši sonet – »Vrbi«. V njem je sicer iluzija, da bi mu bilo v »srečni« domači vasi prihranjeno tragično v življenju. To ni nikomur. A ostajalo mu je sanjsko domotožje po oazi sreče pod Karavankami, kjer bi živel z družico »z zvestim srcem in z delovno ročico« in bi čez pšenična polja pozdravljal njune ure zvon svetega Marka …
Druga vrednota: narod. Odveč je govoriti o tem, kaj je pomenila narodna zavest človeku, Evropejcu po kulturi, ki se je sredi germanskega vesolja, ki je bilo videti večno, v samozavesti človeške enakopravnosti odločil ne za jezik Rimljanov, ampak Geotov.
Kar se kulture tiče, imamo pri Prešernu opraviti z veliko inteligenco, veliko izobrazbo in kritičnostjo. Zgovorne bi bile že police v njegovi knjižnici, ko ne bi bilo njegovih »Poezij«. Te so polne referenc iz antičnih in evropskih slovste...
Druga vrednota: narod. Odveč je govoriti o tem, kaj je pomenila narodna zavest človeku, Evropejcu po kulturi, ki se je sredi germanskega vesolja, ki je bilo videti večno, v samozavesti človeške enakopravnosti odločil ne za jezik Rimljanov, ampak Geotov.
Kar se kulture tiče, imamo pri Prešernu opraviti z veliko inteligenco, veliko izobrazbo in kritičnostjo. Zgovorne bi bile že police v njegovi knjižnici, ko ne bi bilo njegovih »Poezij«. Te so polne referenc iz antičnih in evropskih slovste...