Ne iz narodne težnje, ampak iz verske
Ne iz narodne težnje, ampak iz verske
Slovenci lahko danes mirno ugotovimo, kako oba velika pretresa, ki ju je naš narod doživel v preteklem tisočletju, se pravi protestantska reformacija v 16. in komunistična revolucija v 20. stoletju, nista nastali iz narodnih vzrokov, ampak iz verskih. V obeh primerih ni bila odločilna nacionalnost, ampak religija.
Slovenci lahko danes mirno ugotovimo, kako oba velika pretresa, ki ju je naš narod doživel v preteklem tisočletju, se pravi protestantska reformacija v 16. in komunistična revolucija v 20. stoletju, nista nastali iz narodnih vzrokov, ampak iz verskih. V obeh primerih ni bila odločilna nacionalnost, ampak religija.
Težnji sami na sebi nikakor nista negativni. Nasprotno, na eni strani sta dokaz »večnega« v človeku, na drugi pa vloge vere v zgodovini.
Kar zadeva reformacijo, je protestant Vinko Ošlak v svojem pisanju že večkrat poudaril, da Trubar ni delal iz narodne težnje, kjub svoji ljubezni do slovenstva, ampak iz težnje, da bi Slovence pridobil za protestantizem. Šlo mu je kakor Lutru za bistveno prenovitev katoliške Cerkve, hotel je na njenem vrhu do konca videti edinole Kristusa. Torej eminentna težnja, pri kateri je njegovo gibanje, očitno z večjim posluhom za znamenja časa, predvsem za Gutenbergov izum, prehitelo katoličane na Slovenskem.
Komuniz...
Težnji sami na sebi nikakor nista negativni. Nasprotno, na eni strani sta dokaz »večnega« v človeku, na drugi pa vloge vere v zgodovini.
Kar zadeva reformacijo, je protestant Vinko Ošlak v svojem pisanju že večkrat poudaril, da Trubar ni delal iz narodne težnje, kjub svoji ljubezni do slovenstva, ampak iz težnje, da bi Slovence pridobil za protestantizem. Šlo mu je kakor Lutru za bistveno prenovitev katoliške Cerkve, hotel je na njenem vrhu do konca videti edinole Kristusa. Torej eminentna težnja, pri kateri je njegovo gibanje, očitno z večjim posluhom za znamenja časa, predvsem za Gutenbergov izum, prehitelo katoličane na Slovenskem.
Komuniz...