Očetje in sinovi
Očetje in sinovi
Ob premieri igre »Malomeščani« v ljubljanski Drami.
Maksim Gorki je zaslovel kot mojster kratkih zgodb. Zato tudi v svoji zgodnji dramatiki postavi na oder kopico usod in jih poveže v neko tragično ujetost in brezizhodnost. V svoji zgodnji drami »Malomeščani« iz leta 1901 pravzaprav nadaljuje tradicijo Čehova. Seveda se sam ne more povzpeti do iste višine kot njegov učitelj, ki nam z vsako izrečeno besedo ali pa s tiho kretnjo razkriva človeško dušo, a tudi njegovo besedilo je dovolj močno, da so lahko izvrstni igralci napravili iz tega odrskega dela pravi umetniški dogodek.
Najprej moramo čestitati režiserki Mateji Koležnik, ki je znala ohraniti v avtorjevem tekstu zanimive dialoge, sicer pa besedilo primerno skrajšala. Potem pa uspela igralce zelo obzirno voditi, da so sami ustvarili svoje like. To velja predvsem za nositelja glavne vloge Iva Bana, za katerega sploh nimamo občutka, da je na odru. Njegov lik očeta je tako pristen, da bi ga lahko srečali v našem vsa...
Maksim Gorki je zaslovel kot mojster kratkih zgodb. Zato tudi v svoji zgodnji dramatiki postavi na oder kopico usod in jih poveže v neko tragično ujetost in brezizhodnost. V svoji zgodnji drami »Malomeščani« iz leta 1901 pravzaprav nadaljuje tradicijo Čehova. Seveda se sam ne more povzpeti do iste višine kot njegov učitelj, ki nam z vsako izrečeno besedo ali pa s tiho kretnjo razkriva človeško dušo, a tudi njegovo besedilo je dovolj močno, da so lahko izvrstni igralci napravili iz tega odrskega dela pravi umetniški dogodek.
Najprej moramo čestitati režiserki Mateji Koležnik, ki je znala ohraniti v avtorjevem tekstu zanimive dialoge, sicer pa besedilo primerno skrajšala. Potem pa uspela igralce zelo obzirno voditi, da so sami ustvarili svoje like. To velja predvsem za nositelja glavne vloge Iva Bana, za katerega sploh nimamo občutka, da je na odru. Njegov lik očeta je tako pristen, da bi ga lahko srečali v našem vsa...