Študij na univerzi ni »industrija«
Študij na univerzi ni »industrija«
Doma in v svetu nam grozi nevarnost poglabljanja gospodarske krize. O razlogih je bilo veliko povedanega, predvsem pa se moramo vprašati, kako bomo trende razvoja obrnili v pozitivno smer. Prav na tem mestu bi morale fakultete kot nosilke univerzitetnega izobraževanja z odprto razpravo v iskanju resnice odigrati ključno vlogo. Ali fakultete v Sloveniji odigrajo vlogo, ki jim pripada?
K navedenemu razmišljanju sta me spodbudila dva letošnja svetovna kongresa o univerzitetnem izobraževanju, ki sta bila v Rimu (Italija) in Avili (Španija). Sklepi teh kongresov so bili, da je osnovna poklicanost fakultet prav iskanje resnice, spoštovanje raznolikosti posameznikov in kultur ter pravica do svobodnega odločanja. Zato je namen tega članka podati razmišljanje, kaj od poklicanosti fakultet je mladim ponujeno v slovenskem prostoru. Razmišljali bomo o poslanstvu univerzitetnega izobraževanja, ki ne more biti nič drugačno, kot je bilo ob ustanovitvi prve univerze v Bologni leta 1088. Nato bomo proučili, katere vrednote naj bi univerzitetno izobraževanje krepile in kritično presodili slovenske razmere.
Poslanstvo univerze ni le to, da posamezniku omogoči samo čim hitrejšo pot do diplome, ampak študenta oblikuje v kompetentno osebo
Doma in v svetu nam grozi nevarnost poglabljanja gospodarske krize. O razlogih je bilo veliko povedanega, predvsem pa se moramo vprašati, kako bomo trende razvoja obrnili v pozitivno smer. Prav na tem mestu bi morale fakultete kot nosilke univerzitetnega izobraževanja z odprto razpravo v iskanju resnice odigrati ključno vlogo. Ali fakultete v Sloveniji odigrajo vlogo, ki jim pripada?
K navedenemu razmišljanju sta me spodbudila dva letošnja svetovna kongresa o univerzitetnem izobraževanju, ki sta bila v Rimu (Italija) in Avili (Španija). Sklepi teh kongresov so bili, da je osnovna poklicanost fakultet prav iskanje resnice, spoštovanje raznolikosti posameznikov in kultur ter pravica do svobodnega odločanja. Zato je namen tega članka podati razmišljanje, kaj od poklicanosti fakultet je mladim ponujeno v slovenskem prostoru. Razm...
Doma in v svetu nam grozi nevarnost poglabljanja gospodarske krize. O razlogih je bilo veliko povedanega, predvsem pa se moramo vprašati, kako bomo trende razvoja obrnili v pozitivno smer. Prav na tem mestu bi morale fakultete kot nosilke univerzitetnega izobraževanja z odprto razpravo v iskanju resnice odigrati ključno vlogo. Ali fakultete v Sloveniji odigrajo vlogo, ki jim pripada?
K navedenemu razmišljanju sta me spodbudila dva letošnja svetovna kongresa o univerzitetnem izobraževanju, ki sta bila v Rimu (Italija) in Avili (Španija). Sklepi teh kongresov so bili, da je osnovna poklicanost fakultet prav iskanje resnice, spoštovanje raznolikosti posameznikov in kultur ter pravica do svobodnega odločanja. Zato je namen tega članka podati razmišljanje, kaj od poklicanosti fakultet je mladim ponujeno v slovenskem prostoru. Razm...