Pot v visoki dan
Pot v visoki dan
Iskanje generativne točke – V 20. stoletju nas je bistveno prizadela jakobinsko-boljševiška revolucija
Iskanje generativne točke – V 20. stoletju nas je bistveno prizadela jakobinsko-boljševiška revolucija
Kot je znano, je Aristotel začel svojo knjigo O metafiziki s stavkom, da »vsi ljudje po naravi težijo k vedenju«. Predvsem, pravi, bi ljudje radi videli. Ob tem tudi nekoliko bolj razumemo, zakaj nas vedno znova gane prošnja berača pred Jeriho: »Gospod, da bi videl« (Luka 18,40). Posebej gane seveda zato, ker v njej vidimo večno človekovo prizadevanje po spoznanju in razumetju. Tudi takrat, kot še pravi Aristotel, ko ne gre za nobeno konkretno opravilo, ampak zgolj za vedenje ali videnje.
Koliko večji pomen dobi potreba po vedenju ali razumetju takrat, ko je v brezpotju treba izbrati pravo smer, ki nas bo pripeljala v kraj, kamor bi radi prišli; kadar bi v množici dejstev želeli zaznati tisto, ki ni eno izmed mnogih, ampak ima to izjemnost, da so od njega odvisna vsa druga dejstva, tako da bi jih brez tega začetnega sploh ne bilo ali pa bi bila bistven...
Kot je znano, je Aristotel začel svojo knjigo O metafiziki s stavkom, da »vsi ljudje po naravi težijo k vedenju«. Predvsem, pravi, bi ljudje radi videli. Ob tem tudi nekoliko bolj razumemo, zakaj nas vedno znova gane prošnja berača pred Jeriho: »Gospod, da bi videl« (Luka 18,40). Posebej gane seveda zato, ker v njej vidimo večno človekovo prizadevanje po spoznanju in razumetju. Tudi takrat, kot še pravi Aristotel, ko ne gre za nobeno konkretno opravilo, ampak zgolj za vedenje ali videnje.
Koliko večji pomen dobi potreba po vedenju ali razumetju takrat, ko je v brezpotju treba izbrati pravo smer, ki nas bo pripeljala v kraj, kamor bi radi prišli; kadar bi v množici dejstev želeli zaznati tisto, ki ni eno izmed mnogih, ampak ima to izjemnost, da so od njega odvisna vsa druga dejstva, tako da bi jih brez tega začetnega sploh ne bilo ali pa bi bila bistven...