Ateistična izguba utvare
Ateistična izguba utvare
O odnosu med znanostjo in vero v luči »novega ateizma«
»Izziv, pred katerim smo zdaj, je vzpostaviti dobro in resnično in ne sprevrženo kapitalistično različico globalnega krščanstva. Samo to bo lahko odgovor na populističen in vedno bolj dogmatičen ateizem, ki se skuša poistovetiti z znanostjo.«
Menim, da je primerno, da se odzovemo na v zadnjih letih vse bolj močne glasove domnevega »novega ateizma«, kot ga predstavljajo Dawkins, Hitchens, Harris, Dennett, Onfray itn., pa vendar je videti, da v njih ni ničesar novega, da gre le za ogromno razstavo amnezije, ki med drugim zadeva tudi njihovo intelektualno zgodovino. Še več, kar danes pogosto velja kot razprava o religiji ali ateizmu, je komajda kaj več kot pozornost zbujajoči dvoboj med štirimi stenami različic Nietzschejevega Poslednjega človeka v resničnem življenju, saj tako ateisti kot njihovi sogovorniki iz verskih krogov obupano poskušajo ubraniti izumirajoče meščanske ideale drug pred drugim. Po...
»Izziv, pred katerim smo zdaj, je vzpostaviti dobro in resnično in ne sprevrženo kapitalistično različico globalnega krščanstva. Samo to bo lahko odgovor na populističen in vedno bolj dogmatičen ateizem, ki se skuša poistovetiti z znanostjo.«
Menim, da je primerno, da se odzovemo na v zadnjih letih vse bolj močne glasove domnevega »novega ateizma«, kot ga predstavljajo Dawkins, Hitchens, Harris, Dennett, Onfray itn., pa vendar je videti, da v njih ni ničesar novega, da gre le za ogromno razstavo amnezije, ki med drugim zadeva tudi njihovo intelektualno zgodovino. Še več, kar danes pogosto velja kot razprava o religiji ali ateizmu, je komajda kaj več kot pozornost zbujajoči dvoboj med štirimi stenami različic Nietzschejevega Poslednjega človeka v resničnem življenju, saj tako ateisti kot njihovi sogovorniki iz verskih krogov obupano poskušajo ubraniti izumirajoče meščanske ideale drug pred drugim. Po...