Škandal s »sončnično preprogo«
Škandal s »sončnično preprogo«
V velikem razstavnem prostoru Turbine Hall, ki sodi v okvir slavne galerije Tate Modern v Londonu, so bili zadovoljni dva dni: po tleh je bilo nasutih 100 milijonov sončničnih semen/zrn iz porcelana, ljudje so hodili po njih in jih jemali v roke, lahko pa bi jih tudi dajali v usta in »strli z zobmi« (možnost, ki jo je ponujal avtor). Toda hoja po tej »preprogi« je bila usodna: iz zdrobljenega semenja so se dvigali delci prahu, nevarni za pljuča: bili so bolj strupeni, kot so predvidevali. Organizatorji so zato instalacijo po dveh dneh zaprli. Avtor instalacije je svetovno znani, avantgardni kitajski umetnik Ai Weiwei, ki je v mladosti živel v zelo revnih razmerah na kitajskem zahodu. Njegova zamisel o telesnem stiku z njegovo umetnino (100 milijonov sončničnih semen) naj bi presegala estetski vidik zadeve. 100 milijonov tega semena naj bi bila metafora Mao Zedongove kulturne revolucije, med katero je bil Mao »sonce«, Kitajci pa »sončnice«, ki so se obračale za njim. Sončnična semena...