Slast po oblasti
Slast po oblasti
Ob premieri Shakespearovega Julija Cezarja v ljubljanski Drami
Klasična dramska dela od gledališke ekipe zahtevajo največ ustvarjalnosti, saj so zelo dobro poznana in potrebno je veliko smelosti in svežine duha, da v njih odkrivamo vedno nove plasti pomenov življenja, miselnih tokov in najglobljih človeških teženj. Takšno je tudi Shakespearovo delo Julij Cezar, kot to domala velja za celoten opus velikega angleškega dramatika. Judovsko-francoski mislec Emmanuel Levinas pravi, da se mu je včasih zdelo, da je vsa filozofij izražena že v Shakespearovih delih.
Zato je toliko bolj zanimivo, kako so se dela lotili režiser Diego de Brea in ansambel ljubljanske Drame, kjer njen direktor Ivo Ban tokrat zaigra tudi v naslovni vlogi. Ali bo kot glavni protagonist izpostavil veličino Julija Cezarja kot vojskovodje, ali pa njegovo teženje k absolutni oblasti? Odločil se je za nekaj novega, namreč da bo temu veličastnemu liku pridal navdih navadnega človeka, ki mu je...
Klasična dramska dela od gledališke ekipe zahtevajo največ ustvarjalnosti, saj so zelo dobro poznana in potrebno je veliko smelosti in svežine duha, da v njih odkrivamo vedno nove plasti pomenov življenja, miselnih tokov in najglobljih človeških teženj. Takšno je tudi Shakespearovo delo Julij Cezar, kot to domala velja za celoten opus velikega angleškega dramatika. Judovsko-francoski mislec Emmanuel Levinas pravi, da se mu je včasih zdelo, da je vsa filozofij izražena že v Shakespearovih delih.
Zato je toliko bolj zanimivo, kako so se dela lotili režiser Diego de Brea in ansambel ljubljanske Drame, kjer njen direktor Ivo Ban tokrat zaigra tudi v naslovni vlogi. Ali bo kot glavni protagonist izpostavil veličino Julija Cezarja kot vojskovodje, ali pa njegovo teženje k absolutni oblasti? Odločil se je za nekaj novega, namreč da bo temu veličastnemu liku pridal navdih navadnega človeka, ki mu je...