Slovenci in kritika tradicije
Slovenci in kritika tradicije
Se je v današnjem času splošne krize vredno ozirati le naprej ali tudi nazaj?
Kadar se beseda dotakne vprašanj o stanju duha slovenskih katoličanov in raznih težavah, ki jih ima Cerkev navzven v družbi kakor tudi navznoter v sebi tedaj je (celo v katoliških krogih) večkrat slišati neki prav določen odgovor, bolje, tip odgovora na ta težavna vprašanja. Po smislu ga je moč povzeti takole: »Nezavidljivo stanje med katoličani in v sami Cerkvi je posledica tega, da svoje katoliške preteklosti Slovenci nismo zares kritično pregledali in prevrednotili; naša Cerkev ni nikdar jasno kritizirala napak svojih predhodnikov, od napak se ni distancirala, ni se prenovila, očistila in okrepila …«
Se je v današnjem času splošne krize vredno ozirati le naprej ali tudi nazaj?
Kadar se beseda dotakne vprašanj o stanju duha slovenskih katoličanov in raznih težavah, ki jih ima Cerkev navzven v družbi kakor tudi navznoter v sebi tedaj je (celo v katoliških krogih) večkrat slišati neki prav določen odgovor, bolje, tip odgovora na ta težavna vprašanja. Po smislu ga je moč povzeti takole: »Nezavidljivo stanje med katoličani in v sami Cerkvi je posledica tega, da svoje katoliške preteklosti Slovenci nismo zares kritično pregledali in prevrednotili; naša Cerkev ni nikdar jasno kritizirala napak svojih predhodnikov, od napak se ni distancirala, ni se prenovila, očistila in okrepila …«
Ta odgovor v resnici ni tako jasen, kakor se zdi na prvi pogled. Prvič je kritike tradicije kar veliko; tudi v katoliških krogih je ni malo. Predvsem pa v tem odgovoru ni povedano, kaj je tisto, kar je treba v katoliški tradiciji kri...
Kadar se beseda dotakne vprašanj o stanju duha slovenskih katoličanov in raznih težavah, ki jih ima Cerkev navzven v družbi kakor tudi navznoter v sebi tedaj je (celo v katoliških krogih) večkrat slišati neki prav določen odgovor, bolje, tip odgovora na ta težavna vprašanja. Po smislu ga je moč povzeti takole: »Nezavidljivo stanje med katoličani in v sami Cerkvi je posledica tega, da svoje katoliške preteklosti Slovenci nismo zares kritično pregledali in prevrednotili; naša Cerkev ni nikdar jasno kritizirala napak svojih predhodnikov, od napak se ni distancirala, ni se prenovila, očistila in okrepila …«
Ta odgovor v resnici ni tako jasen, kakor se zdi na prvi pogled. Prvič je kritike tradicije kar veliko; tudi v katoliških krogih je ni malo. Predvsem pa v tem odgovoru ni povedano, kaj je tisto, kar je treba v katoliški tradiciji kri...