Gorje sitim
Gorje sitim
Morda se to sliši kot negativni odnos do dobrin. Jezusov blagor kaže na to, da so dobrine božji dar, da iz njih živimo, jih uživamo in se uresničimo. Obstaja pa nevarnost, da se osredotočimo samo nanje in nam zameglijo duhovni svet, odnos do drugih in do stvarstva, na kar opozarja Jezusovo opozorilo: gorje. V tej smeri deluje tudi sodobno porabništvo, ki spodbuja čezmerno kupovanje in uživanje, da bi mogli več proizvesti in zaslužiti. Ta mehanizem uspava množice, da ne vidijo svojih resničnih potreb in se nočejo odpovedati nepotrebnemu. Najšibkejši člen so otroci in mladi, na katere je porabniško oglaševanje tudi najbolj usmerjeno.
Papež Benedikt XVI. je zapisal v okrožnici Ljubezen v resnici: »To poziva današnjo družbo, da resno pretehta svoj način življenja, ki se v številnih predelih sveta nagiba k uživanju in porabništvu, ne meneč se za škodo, ki iz tega izhaja.« Ameriški ekonomist Tibor Scitovsky je že v sedemdesetih letih spregovoril o 'boleznih blagostanja'....