Molitev, miloščina in post
Molitev, miloščina in post
Poslanica papeža Benedikta XVI. za postni čas
Dragi bratje in sestre!
Na začetku postnega časa, ki je pot najintenzivnejšega duhovnega urjenja, nam bogoslužje predlaga tri spokorna opravila, ki so zelo blizu svetopisemskemu in krščanskemu izročilu – molitev, miloščino in post z namenom, da bi nas razpoložila za globlje praznovanje velike noči in s tem za izkustvo božje moči, ki – kot bomo slišali pri velikonočni vigiliji –, »preganja zlobo, izmiva krivdo, vrača grešnim nedolžnost in žalostnim veselje, preganja sovraštvo, prinaša slogo in uklanja vladarstva«. V poslanici za postni čas bi letos rad spregovoril zlasti o vrednosti in smislu posta. Postni čas kliče v spomin štiridesetdnevni post, ki ga je Gospod pred začetkom svojega javnega delovanja preživel v puščavi. V evangeliju beremo: »Tedaj je Duh odvedel Jezusa v puščavo, da bi ga hudič skušal. Ko se je postil štirideset dni in štirideset noči, je postal naposled lačen« (Mt 4,1–2...
Dragi bratje in sestre!
Na začetku postnega časa, ki je pot najintenzivnejšega duhovnega urjenja, nam bogoslužje predlaga tri spokorna opravila, ki so zelo blizu svetopisemskemu in krščanskemu izročilu – molitev, miloščino in post z namenom, da bi nas razpoložila za globlje praznovanje velike noči in s tem za izkustvo božje moči, ki – kot bomo slišali pri velikonočni vigiliji –, »preganja zlobo, izmiva krivdo, vrača grešnim nedolžnost in žalostnim veselje, preganja sovraštvo, prinaša slogo in uklanja vladarstva«. V poslanici za postni čas bi letos rad spregovoril zlasti o vrednosti in smislu posta. Postni čas kliče v spomin štiridesetdnevni post, ki ga je Gospod pred začetkom svojega javnega delovanja preživel v puščavi. V evangeliju beremo: »Tedaj je Duh odvedel Jezusa v puščavo, da bi ga hudič skušal. Ko se je postil štirideset dni in štirideset noči, je postal naposled lačen« (Mt 4,1–2...