Risba kot mit
Risba kot mit
Razstava Risba na Slovenskem v Narodni galeriji
Težko si predstavljamo likovnega umetnika, ki ni, preden je nastala umetnina, držal v rokah svinčnika, oglja ali krede. In vendar so ohranjene risbe umetnikov iz 19. in prve polovice 20. stoletja redkost. Zakaj je bilo zanimanje za risbo majhno, smo vprašali dr. Andreja Smrekarja, avtorja razstave Risba na Slovenskem v Narodni galeriji, kjer so razstavili prek osemdeset risb, med njimi najdemo tudi risbe Staneta Kregarja, Janeza Wolfa, Toneta Kralja in drugih slikarjev tistega obdobja. Številne risbe so razstavljene prvič.
Da je risba spregledano ustvarjalno področje, ste zapisali ob razstavi …
Za zapostavljanje risbe je več razlogov. Najprej so tu objektivni razlogi. Umetnostna produkcija je bila v slovenskih deželah v zadnjih osemsto letih izrazito ciklična. Obdobju razcveta sledi obdobje stagnacije. V t...
Težko si predstavljamo likovnega umetnika, ki ni, preden je nastala umetnina, držal v rokah svinčnika, oglja ali krede. In vendar so ohranjene risbe umetnikov iz 19. in prve polovice 20. stoletja redkost. Zakaj je bilo zanimanje za risbo majhno, smo vprašali dr. Andreja Smrekarja, avtorja razstave Risba na Slovenskem v Narodni galeriji, kjer so razstavili prek osemdeset risb, med njimi najdemo tudi risbe Staneta Kregarja, Janeza Wolfa, Toneta Kralja in drugih slikarjev tistega obdobja. Številne risbe so razstavljene prvič.
Da je risba spregledano ustvarjalno področje, ste zapisali ob razstavi …
Za zapostavljanje risbe je več razlogov. Najprej so tu objektivni razlogi. Umetnostna produkcija je bila v slovenskih deželah v zadnjih osemsto letih izrazito ciklična. Obdobju razcveta sledi obdobje stagnacije. V t...