Ali veste?
Ali veste?
Stanko Bloudek (1890–1959)
V prihodnjih dneh bo znova oživel spomin na pionirske čase letalstva, saj bo 25. novembra minilo sto let od prvega Rusjanovega poleta z motornim letalom, dan pozneje pa petdeset let od smrti Stanka Bloudka. Tega ne povezujemo s poleti zato, ker v »njegovi« Planici skakalci letijo na smučeh, temveč zato, ker je bil izvrsten letalski konstruktor. V dijaških letih je izdeloval letalske modele, pozneje pa prava letala. Najprej je skonstruiral enokrilno motorno letalo Racek (Galeb) in nato leta 1911 še dvokrilno letalo Libela (Kačji pastir). V dvajsetih letih prejšnjega stoletja je v sodelovanju z ljubljanskim aeroklubom izdelal športni letali Sraka in Lojze. Zadnje se je leta 1934 zrušilo, zaradi česar se je Bloudek nehal ukvarjati z letali. Navduševali so ga tudi avtomobili. Med drugim je zasnoval karoserijo za prvi slovenski avto z imenom Triglav, ki so ga leta 1934 izdelali v Aut...
V prihodnjih dneh bo znova oživel spomin na pionirske čase letalstva, saj bo 25. novembra minilo sto let od prvega Rusjanovega poleta z motornim letalom, dan pozneje pa petdeset let od smrti Stanka Bloudka. Tega ne povezujemo s poleti zato, ker v »njegovi« Planici skakalci letijo na smučeh, temveč zato, ker je bil izvrsten letalski konstruktor. V dijaških letih je izdeloval letalske modele, pozneje pa prava letala. Najprej je skonstruiral enokrilno motorno letalo Racek (Galeb) in nato leta 1911 še dvokrilno letalo Libela (Kačji pastir). V dvajsetih letih prejšnjega stoletja je v sodelovanju z ljubljanskim aeroklubom izdelal športni letali Sraka in Lojze. Zadnje se je leta 1934 zrušilo, zaradi česar se je Bloudek nehal ukvarjati z letali. Navduševali so ga tudi avtomobili. Med drugim je zasnoval karoserijo za prvi slovenski avto z imenom Triglav, ki so ga leta 1934 izdelali v Aut...