Plemenitost intime
Plemenitost intime
Ob stoti obletnici rojstva Maksima Sedeja
»Družinske podobe Maksima Sedeja so kot posvetne oltarne slike, ki oznanjajo posvečenost človeškega življenja in pravico do človeške sreče,
ta posvečenost pa je stopljena z zemsko realnostjo, polno svežine, prazničnosti, sonca, zelenja, vode in neba.«
Tako je umetnostni zgodovinar Milček Komelj označil ustvarjanje enega najpomembnejših sodobnih slovenskih likovnikov Maksima Sedeja ob odprtju retrospektivne razstave ob stoti obletnici umetnikovega rojstva. »Dogajanje na Sedejevih slikah je povzdignjeno v humanističen človečanski obred, v sozvenevanje vsega bivajočega, v poveličanje lepote življenja, ki se nam tolikokrat izmika ali postaja celo vse bolj razčlovečena. Umetnik je bil nepoboljšljiv idealist, ki je zaupal v harmonijo in vsepovsod iskal le plemenitost, četudi se je zavedal in je tudi sam izkusil, kot pripovedujeta v svojih občutenih zapisih o...
»Družinske podobe Maksima Sedeja so kot posvetne oltarne slike, ki oznanjajo posvečenost človeškega življenja in pravico do človeške sreče,
ta posvečenost pa je stopljena z zemsko realnostjo, polno svežine, prazničnosti, sonca, zelenja, vode in neba.«
Tako je umetnostni zgodovinar Milček Komelj označil ustvarjanje enega najpomembnejših sodobnih slovenskih likovnikov Maksima Sedeja ob odprtju retrospektivne razstave ob stoti obletnici umetnikovega rojstva. »Dogajanje na Sedejevih slikah je povzdignjeno v humanističen človečanski obred, v sozvenevanje vsega bivajočega, v poveličanje lepote življenja, ki se nam tolikokrat izmika ali postaja celo vse bolj razčlovečena. Umetnik je bil nepoboljšljiv idealist, ki je zaupal v harmonijo in vsepovsod iskal le plemenitost, četudi se je zavedal in je tudi sam izkusil, kot pripovedujeta v svojih občutenih zapisih o...