Drugi Kristusov prihod
Drugi Kristusov prihod
Benedikt XVI. o sv. Pavlu v sredo, 12. novembra
Vsak krščanski pogovor o poslednjih rečeh, ki ga imenujemo »eshatologija«, vedno izhaja iz dogodka vstajenja: v tem dogodku so se poslednje reči že začele in so v nekem smislu že navzoče.
Dokončna navzočnost
Sveti Pavel je verjetno pisal svoje prvo pismo leta 52, Prvo pismo Solunčanom, kjer govori o tej Jezusovi vrnitvi, ki se imenuje parousia – prihod, nova in dokončna ter očitna navzočnost (prim. 1 Tes 4,13–18). Solunčanom, ki dvomijo in imajo težave, apostol piše: »Če namreč verujemo, da je Jezus umrl in vstal, bo Bog tako tudi tiste, ki so umrli, po Jezusu skupaj z njim pripeljal v slavo« (4,14). In nadaljuje: »Najprej bodo vstali tisti, ki so umrli v Kristusu; nato bomo mi živeči, ki bomo ostali, obenem z njim odneseni na oblakih v višavo, Gospodu naproti, in tako bomo vedno z Gospodom« (4,16–17). Pavel opisuje Kristusov prihod, parousio<...>
Vsak krščanski pogovor o poslednjih rečeh, ki ga imenujemo »eshatologija«, vedno izhaja iz dogodka vstajenja: v tem dogodku so se poslednje reči že začele in so v nekem smislu že navzoče.
Dokončna navzočnost
Sveti Pavel je verjetno pisal svoje prvo pismo leta 52, Prvo pismo Solunčanom, kjer govori o tej Jezusovi vrnitvi, ki se imenuje parousia – prihod, nova in dokončna ter očitna navzočnost (prim. 1 Tes 4,13–18). Solunčanom, ki dvomijo in imajo težave, apostol piše: »Če namreč verujemo, da je Jezus umrl in vstal, bo Bog tako tudi tiste, ki so umrli, po Jezusu skupaj z njim pripeljal v slavo« (4,14). In nadaljuje: »Najprej bodo vstali tisti, ki so umrli v Kristusu; nato bomo mi živeči, ki bomo ostali, obenem z njim odneseni na oblakih v višavo, Gospodu naproti, in tako bomo vedno z Gospodom« (4,16–17). Pavel opisuje Kristusov prihod, parousio<...>