»Federalizem« župnij!
»Federalizem« župnij!
Ko hodiš po različnih župnijah, si kakor v časovnem stroju. Vidiš župnije, ki delujejo tako, kot so delovale župnije pred drugo svetovno vojno (kar ni nujno slabo), in vidiš druge, ki so kakor iz kakšnega futurističnega prikaza, kakšne naj bi bile župnije čez 50 let. Bolj natančna analiza pokaže, da tako stanje ni odvisno toliko od zunanjih razmer ali geografske lege – češ, »na podeželju so pač bolj zadaj«, temveč je v največji meri odvisno od duhovnika; od njegove osebnostne in pastoralno-nazorske strukture ter od njegovih moči.
Preselili smo se 20 km iz centra – in 50 let nazaj. (...) V zadnjih letih se je veliko ljudi priselilo in so postali nekakšna osovražena vrsta, ker da hočejo neke novotarije in cigu migu. V resnici smo preprosto predlagali, če lahko organiziramo kakšno dejavnost za otroke ali kak zborček, z vso možno mero taktnosti in povezovalnosti. Doživljamo popoln bojkot. (...) Sprašujemo se, koliko je smiselno v danih okoliščinah vztrajati in poskušati znova. Naj raje usmerimo moči v sosednjo, manj vaško župnijo, kjer bi bilo sodelovanje zaželeno?
Tina
Pred dobrimi desetimi leti smo v Cerkvi na Slovenskem začeli sinodalni proces prav z namenom, da se kaj takega, o čemer pišete, ne bi več dogajalo. Ugotavljali smo, da naša Cerkev trpi zaradi neenotnosti pastoralnih praks. Kot da je organizirana po nekakšnem nenapisanem pravilu federalizma, po katerem je vsak na svojem ozemlju bolj kot ne svoj šef.
Ko hodiš po različnih župnijah, si kakor v časovnem stroju. Vidiš župnij...
Tina
Pred dobrimi desetimi leti smo v Cerkvi na Slovenskem začeli sinodalni proces prav z namenom, da se kaj takega, o čemer pišete, ne bi več dogajalo. Ugotavljali smo, da naša Cerkev trpi zaradi neenotnosti pastoralnih praks. Kot da je organizirana po nekakšnem nenapisanem pravilu federalizma, po katerem je vsak na svojem ozemlju bolj kot ne svoj šef.
Ko hodiš po različnih župnijah, si kakor v časovnem stroju. Vidiš župnij...