Sijaj pravičnosti
Sijaj pravičnosti
Bog je nad vsem. Je absolutno pravičen in mu ni treba pred nikomer dokazovati, da ne sodi krivično, pravi Knjiga modrosti v prvem berilu (Mdr 12,13.16–19). Ob Božji absolutni pravičnosti se postavlja vprašanje: »Kaj je počelo pravičnosti?« Knjiga modrosti odgovarja, da je počelo pravičnosti Božja moč. Z njo Bog »vsemu gospoduje«. In prav zato, ker je Bog nadvse močan in z Božjo močjo vsemu gospoduje, lahko tudi »vsemu prizanaša«. Bog torej ni ošaben, ker je močan in ima oblast nad vsem, ampak je dober in usmiljen. Božja moč vedno nastopa kot ljubezen. Iz ljubezni prizanaša grešnikom, ki se kesajo.
Nasprotje Božje moči je človekova posvetna moč. Posvetni mogočnež svojo moč razkazuje pred drugimi. To je ošaben nosilec moči in zato nevaren. »Ljudje ne verjamejo«, da bi mogel ošaben oblastnik imeti »nesporno oblast.« Ošabni oblastnik celo nemočnim ljudem, ki se ga bojijo, očita predrznost. Stalno se jih boji.
Človek si prilasti posvetno moč in oblast, potem pa se sta...