Domotožje po razsvetljenstvu
Domotožje po razsvetljenstvu
Za krščanski svetovni nazor je značilen realizem, se pravi upoštevanje človeka v njegovi celoviti strukturi in edinstveni razpetosti: na eni strani v njegovi končnosti in njegovem minevanju, na drugi strani v njegovem hrepenenju po neskončnem in večnem. Ohola novoveška pamet je to njegovo drugo razsežnost podcenjevala, če že ne ignorirala: tako na primer marksizem. Če jo prizna, a ne priznava transcendence, ob tem dejstvu obupuje kakor na primer eksistencializem: življenje mu je strast, zagnana v prazno.
Jean-Paul Sartre je rekel, da je edini horizont modernega človeka marksizem. Danes, ob rušenju marksističnega sveta, bi tisti svoj izrek še bolj odločno preklical, kakor je to storil čez leta. Bivšemu marksistu se postavlja vprašanje: Kateri naj bo njegov novi horizont? Na Slovenskem je zaznati med inteligenco težnjo po zamenjavi marksističnega obzorja z drugim, netotalitarnim, bolj evropskim in razsvetljenjskim. Tu je navezava na nekaj preteklega, na ideolog...
Jean-Paul Sartre je rekel, da je edini horizont modernega človeka marksizem. Danes, ob rušenju marksističnega sveta, bi tisti svoj izrek še bolj odločno preklical, kakor je to storil čez leta. Bivšemu marksistu se postavlja vprašanje: Kateri naj bo njegov novi horizont? Na Slovenskem je zaznati med inteligenco težnjo po zamenjavi marksističnega obzorja z drugim, netotalitarnim, bolj evropskim in razsvetljenjskim. Tu je navezava na nekaj preteklega, na ideolog...