»Za višjo kvaliteto življenja«
»Za višjo kvaliteto življenja«
Neki slovenski politik je v nedavnem intervjuju videl prihodnost Slovenije v stremljenju »po višji kvaliteti življenja«, kakor jo neki drugi vidi v teženju po »višjem nivoju samozavedanja«
Neki slovenski politik je v nedavnem intervjuju videl prihodnost Slovenije v stremljenju »po višji kvaliteti življenja«, kakor jo neki drugi vidi v teženju po »višjem nivoju samozavedanja«.
Obe gledanji, se zdi, ne izstopata iz risa imanence, se pravi jemanja tostranstva kot izključnega prizorišča človekove usode. Za obe gledanji je ta svet kozmično »normalen«, zmožen izboljšav v nedogled, čeprav na koncu zapisan uničenju; pač Zemlja kot krogla ledu v vsemirskem prostorju, kakor jo je videl celo Lenin.
Za kristjana pa svet ni »normalen«: na začetku zgodovine je človek priklical nase katastrofo, ki je skalila njegov odnos do Stvarnika in do sočloveka in ki je potem skozi tisočletja klicala po odrešenju.
Temu krščanskemu gledanju na svet, ki je v svojem bistvu tragičen, dajejo tako ali drugače prav tudi vse moderne, in to ateistične filozofije. Svet se jim zdi tako malo normalen, da vidijo v njem celo absurd. Isto je...
Obe gledanji, se zdi, ne izstopata iz risa imanence, se pravi jemanja tostranstva kot izključnega prizorišča človekove usode. Za obe gledanji je ta svet kozmično »normalen«, zmožen izboljšav v nedogled, čeprav na koncu zapisan uničenju; pač Zemlja kot krogla ledu v vsemirskem prostorju, kakor jo je videl celo Lenin.
Za kristjana pa svet ni »normalen«: na začetku zgodovine je človek priklical nase katastrofo, ki je skalila njegov odnos do Stvarnika in do sočloveka in ki je potem skozi tisočletja klicala po odrešenju.
Temu krščanskemu gledanju na svet, ki je v svojem bistvu tragičen, dajejo tako ali drugače prav tudi vse moderne, in to ateistične filozofije. Svet se jim zdi tako malo normalen, da vidijo v njem celo absurd. Isto je...