Jezusova uganka
Jezusova uganka
»Ne morete služiti Bogu in mamonu« (Lk 16, 13)
»Ne morete služiti Bogu in mamonu« (Lk 16, 13)
Lukova prilika o krivičnem oskrbniku nam zastavlja nekaj vprašanj. Bogataš je slišal pritožbe na račun svojega oskrbnika, češ da po nepotrebnem zapravlja njegovo imetje. Poklical ga je na zagovor in mu zapretil z odpustom. Oskrbnik ga je prehitel z mislijo na prihodnost. Dal je poklicati upnike in jim dolg zmanjšal:od sto čebrov olja na petdeset, od sto kadi žita na osemdeset. Poneveril je celo pisno pogodbo. Vse to je storil, da bi, če bo izgubil službo, imel prijatelje, ki ga bodo sprejeli. V Jezusovi priliki nato beremo, da je gospodar pohvalil krivičnega oskrbnika, ker je preudarno ravnal.
Kako naj si razložimo to Jezusovo sodbo? Je to »nemoralna« prilika? Ko odkrijemo, da je bogati gospodar z začetka prilike postal čisto drugačen na koncu, zasledimo rdečo nit pripovedi. Oskrbnik je od denarja in gmotnih dobrin prešel na človeške odnose. Oba, tako gospodar, kot tudi sam, sta se korenito spr...
Lukova prilika o krivičnem oskrbniku nam zastavlja nekaj vprašanj. Bogataš je slišal pritožbe na račun svojega oskrbnika, češ da po nepotrebnem zapravlja njegovo imetje. Poklical ga je na zagovor in mu zapretil z odpustom. Oskrbnik ga je prehitel z mislijo na prihodnost. Dal je poklicati upnike in jim dolg zmanjšal:od sto čebrov olja na petdeset, od sto kadi žita na osemdeset. Poneveril je celo pisno pogodbo. Vse to je storil, da bi, če bo izgubil službo, imel prijatelje, ki ga bodo sprejeli. V Jezusovi priliki nato beremo, da je gospodar pohvalil krivičnega oskrbnika, ker je preudarno ravnal.
Kako naj si razložimo to Jezusovo sodbo? Je to »nemoralna« prilika? Ko odkrijemo, da je bogati gospodar z začetka prilike postal čisto drugačen na koncu, zasledimo rdečo nit pripovedi. Oskrbnik je od denarja in gmotnih dobrin prešel na človeške odnose. Oba, tako gospodar, kot tudi sam, sta se korenito spr...