Samo ljubezen?
Samo ljubezen?
»Če kdo pride k meni in ne sovraži /daje prednost, ne zavrača?/ svojega očeta, matere, žene, otrok, bratov, sester /…/ ne more biti moj učenec« (Lk 14,26).
»Če kdo pride k meni in ne sovraži /daje prednost, ne zavrača?/ svojega očeta, matere, žene, otrok, bratov, sester /…/ ne more biti moj učenec« (Lk 14,26).
Dajati prednost, zavračati ali sovražiti? Kaj je bolj pravilno? Najbližje grškemu izvirniku je nedvomno: ne sovraži. Zavračati, dajati prednost ali manj ljubiti, so vljudnostne olepšave, ki so se vrinile tudi v nekatere slovenske prevode Svetega pisma. Jezusu jemljejo njegovo preroško ostrino.
Jezus je bil na poti v Jeruzalem, kjer bo kmalu napočila ura resnice. »Z njim so potovale velike množice.« Z zavestjo, da bo moral kmalu umreti, ni nagovarjal anonimnih množic, ampak posameznika. Zato je rekel: »Kdor izmed vas«: ti, Peter, ti, Janez, ti, Marta, ti, Marija … Danes bi lahko rekli: Ti, Domen, ti, Marjeta, ti, Franci, ti, Polona, poglej v sebe in preveri, koliko resnice je v tvojih odnosih sinovske/hčerinske, starševske, partnerske ljubezni? Al...
Dajati prednost, zavračati ali sovražiti? Kaj je bolj pravilno? Najbližje grškemu izvirniku je nedvomno: ne sovraži. Zavračati, dajati prednost ali manj ljubiti, so vljudnostne olepšave, ki so se vrinile tudi v nekatere slovenske prevode Svetega pisma. Jezusu jemljejo njegovo preroško ostrino.
Jezus je bil na poti v Jeruzalem, kjer bo kmalu napočila ura resnice. »Z njim so potovale velike množice.« Z zavestjo, da bo moral kmalu umreti, ni nagovarjal anonimnih množic, ampak posameznika. Zato je rekel: »Kdor izmed vas«: ti, Peter, ti, Janez, ti, Marta, ti, Marija … Danes bi lahko rekli: Ti, Domen, ti, Marjeta, ti, Franci, ti, Polona, poglej v sebe in preveri, koliko resnice je v tvojih odnosih sinovske/hčerinske, starševske, partnerske ljubezni? Al...