Sakralno znotraj galerijskega
Sakralno znotraj galerijskega
Jože Bartolj v Finžgarjevi galeriji: »Izkušnja luči je praznik barv«
Vstop v galerijski prostor Bartoljeve razstave gledalca kar malce zmede – za vrati ne najdemo le običajnega izbora umetnikovih likovnih del, temveč nekaj, kar po naših ustaljenih navadah živi za vrati cerkve.
Zdi se, da želi Jože Bartolj s svojo razstavo galerijski prostor posvetiti, saj s postavitvijo izbranih likovnih del ustvarja nov prostor v že obstoječem prostoru, in sicer sakralni znotraj galerijskega. Umetnostna zgodovinarka Bernarda Podlipnik je na odprtju razstave dejala, da je Bartoljevo slikarstvo pred nami »kot povabilo, nagovor, naj vstopimo v veličastvo Njega, ki nas je poklical k temu, da se imenujemo in smo božji otroci.« Na oltarnem delu dominira triptih z motivom Jezusovega spremenjenja na gori in zraven postavljen ambon z upodobitvijo evangelista Janeza. Bartolj se je v upodobitvi Kristusovega spremenjenja na gori odrekel tradicionalni ikonografski zasnovi tega motiva, je dejala Polipnikova, saj osrednji »nebeški« kompoziciji ni dodal »zemeljs...
Zdi se, da želi Jože Bartolj s svojo razstavo galerijski prostor posvetiti, saj s postavitvijo izbranih likovnih del ustvarja nov prostor v že obstoječem prostoru, in sicer sakralni znotraj galerijskega. Umetnostna zgodovinarka Bernarda Podlipnik je na odprtju razstave dejala, da je Bartoljevo slikarstvo pred nami »kot povabilo, nagovor, naj vstopimo v veličastvo Njega, ki nas je poklical k temu, da se imenujemo in smo božji otroci.« Na oltarnem delu dominira triptih z motivom Jezusovega spremenjenja na gori in zraven postavljen ambon z upodobitvijo evangelista Janeza. Bartolj se je v upodobitvi Kristusovega spremenjenja na gori odrekel tradicionalni ikonografski zasnovi tega motiva, je dejala Polipnikova, saj osrednji »nebeški« kompoziciji ni dodal »zemeljs...