Zadetek v polno in strel v prazno
Zadetek v polno in strel v prazno
ZADETEK V POLNO ...
Nekateri omembi krščanstva /v evropski ustavi/ nasprotujejo, ker trdijo, da bi s tem Evropa zarisala svoje meje in izključevala priseljence iz drugih držav, med katerimi je veliko ljudi muslimanske vere. Mislim, da ta pomislek ni utemeljen. Kdorkoli se priseljuje, ve, da ne prihaja v prazen prostor, ampak v družbo, ki ima svojo izoblikovano identiteto in sloni na načelih demokratičnega sobivanja, odprtosti in svobode. Evropska kultura je izoblikovala govorico o drugem in drugačnem, preko katere moremo misliti sebe. Spoštovanje drugosti pa predpostavlja, da so naše istovetnosti opredeljene, ne pa prekrite z navidezno nevtralnostjo. V demokratični evropski družbi, ki se med drugim prepoznava v krščanskem temelju, lahko miroljubno sobivajo kot njeni avtonomni državljani tudi, rad bi rekel, bratje muslimani.
***
Nekateri omembi krščanstva /v evropski ustavi/ nasprotujejo, ker trdijo, da bi s tem Evropa zarisala svoje meje in izključevala priseljence iz drugih držav, med katerimi je veliko ljudi muslimanske vere. Mislim, da ta pomislek ni utemeljen. Kdorkoli se priseljuje, ve, da ne prihaja v prazen prostor, ampak v družbo, ki ima svojo izoblikovano identiteto in sloni na načelih demokratičnega sobivanja, odprtosti in svobode. Evropska kultura je izoblikovala govorico o drugem in drugačnem, preko katere moremo misliti sebe. Spoštovanje drugosti pa predpostavlja, da so naše istovetnosti opredeljene, ne pa prekrite z navidezno nevtralnostjo. V demokratični evropski družbi, ki se med drugim prepoznava v krščanskem temelju, lahko miroljubno sobivajo kot njeni avtonomni državljani tudi, rad bi rekel, bratje muslimani.
Sociolog dr. Igor Škamperle
v Večeru
v Večeru
***