Križ na polmesecu
Križ na polmesecu
»Bolje je, da prideš pohabljen v življenje ...« (Mr 9,43)
»Bolje je, da prideš pohabljen v življenje ...« (Mr 9,43)
Sklep devetega poglavja Markovega evangelija predstavlja nekaj temeljnih ugotovitev o Jezusovi osebnosti in njegovem delu. Če bi jih brali dobesedno, bi zapadli v absurdno nasilje, intoleranco. Če bi jih iztrgali iz konteksta, tako kot je v javnost, predvsem muslimansko, prišel papežev govor na univerzi v Regensburgu, bi žalili evangelij, avtorja evangelista Marka in samega Jezusa. »Če te tvoja roka pohujšuje, jo odsekaj! ... Če te tvoja noga pohujšuje, jo odsekaj! ... Če te tvoje oko pohujšuje, ga iztakni! ... Bolje je, da prideš pohabljen v življenje ...« (prim.: Mr 9,42–48). Krute izjave, ki jih ni mogoče jemati dobesedno, ampak na duhovni ravni: vse je vredno žrtvovati za življenje, za polnost življenja, za občestvo z Bogom tu na zemlji in v zagrobnem življenju.
V Rothenburgu nad Taubero, nemškem srednjeveškem mestu blizu Nürnberga, – tam je Primož Trubar v letih med 1948 in 195...
Sklep devetega poglavja Markovega evangelija predstavlja nekaj temeljnih ugotovitev o Jezusovi osebnosti in njegovem delu. Če bi jih brali dobesedno, bi zapadli v absurdno nasilje, intoleranco. Če bi jih iztrgali iz konteksta, tako kot je v javnost, predvsem muslimansko, prišel papežev govor na univerzi v Regensburgu, bi žalili evangelij, avtorja evangelista Marka in samega Jezusa. »Če te tvoja roka pohujšuje, jo odsekaj! ... Če te tvoja noga pohujšuje, jo odsekaj! ... Če te tvoje oko pohujšuje, ga iztakni! ... Bolje je, da prideš pohabljen v življenje ...« (prim.: Mr 9,42–48). Krute izjave, ki jih ni mogoče jemati dobesedno, ampak na duhovni ravni: vse je vredno žrtvovati za življenje, za polnost življenja, za občestvo z Bogom tu na zemlji in v zagrobnem življenju.
V Rothenburgu nad Taubero, nemškem srednjeveškem mestu blizu Nürnberga, – tam je Primož Trubar v letih med 1948 in 195...