Vera in nasilje
Vera in nasilje
»Oni pa so molčali, kajti med potjo so razpravljali med seboj, kateri izmed njih je največji« (Mr 9, 34).
»Oni pa so molčali, kajti med potjo so razpravljali med seboj, kateri izmed njih je največji« (Mr 9, 34).
V najkrajšem, Markovem evangeliju, najdemo kar tri Jezusove napovedi trpljenja in smrti. Zanimivo je, da na vse tri učenci reagirajo nerodno in čisto po človeško. Po prvi začne Peter Jezusu braniti, po drugi se med seboj menijo, kateri izmed njih je največji, po tretji se Zebedejeva sinova potegujeta za prvo in drugo mesto v njegovem »kraljestvu«. Ko v Jezusu dozoreva zavest o nujnosti in neizbežnosti nasilne smrti kot edini možni potrditvi njegovega poslanstva, učencem hodi po glavi čast in oblast. Evangelist Marko ni pretiraval, ko je kar trikrat, vsakič v drugačni obliki, zapisal, kako težko je bilo apostolom, Jezusovim učencem in Cerkvi začetkov krščanstva doumeti pomen in nujnost križa. Cerkev je bila takrat preganjana, in vendar so se v ljudeh že vzbujali apetiti po stolčkih, po časti in oblasti. Te strani Markovega evangelija pa bolj kot...
V najkrajšem, Markovem evangeliju, najdemo kar tri Jezusove napovedi trpljenja in smrti. Zanimivo je, da na vse tri učenci reagirajo nerodno in čisto po človeško. Po prvi začne Peter Jezusu braniti, po drugi se med seboj menijo, kateri izmed njih je največji, po tretji se Zebedejeva sinova potegujeta za prvo in drugo mesto v njegovem »kraljestvu«. Ko v Jezusu dozoreva zavest o nujnosti in neizbežnosti nasilne smrti kot edini možni potrditvi njegovega poslanstva, učencem hodi po glavi čast in oblast. Evangelist Marko ni pretiraval, ko je kar trikrat, vsakič v drugačni obliki, zapisal, kako težko je bilo apostolom, Jezusovim učencem in Cerkvi začetkov krščanstva doumeti pomen in nujnost križa. Cerkev je bila takrat preganjana, in vendar so se v ljudeh že vzbujali apetiti po stolčkih, po časti in oblasti. Te strani Markovega evangelija pa bolj kot...