Z dušo in srcem naših prednikov
Z dušo in srcem naših prednikov
»Petje je spontani izraz globljega doživljanja neke resničnosti. Podobno kot ples. Kadar nas nekaj resnično prevzame, začnemo vriskati in poskakovati, plesati. Zato je popolnoma razumljivo, da pri bogoslužju, kjer gre za najgloblja doživetja, saj se srečujemo z Bogom, ne moremo ostati nemi ali samo na govorni ravni, ampak se vse to izraža v glasbi in petju. To je višja govorica od same besede. Zato že po tem, kako ljudje pojejo, navdušeno ali zaspano, razločimo, kako mašo – liturgijo doživljajo, občutijo.« MELITA MAČEK, organistka, študentka Akademije za glasbo
»Petje je spontani izraz globljega doživljanja neke resničnosti. Podobno kot ples. Kadar nas nekaj resnično prevzame, začnemo vriskati in poskakovati, plesati. Zato je popolnoma razumljivo, da pri bogoslužju, kjer gre za najgloblja doživetja, saj se srečujemo z Bogom, ne moremo ostati nemi ali samo na govorni ravni, ampak se vse to izraža v glasbi in petju. To je višja govorica od same besede. Zato že po tem, kako ljudje pojejo, navdušeno ali zaspano, razločimo, kako mašo – liturgijo doživljajo, občutijo.« MELITA MAČEK, organistka, študentka Akademije za glasbo
Ob najlepšem prazniku v župniji – prvem svetem obhajilu – je ob spremljavi orkestra pel otroški pevski zbor, kajpada z izborom samih popevk. Župnik je naročil, naj vsaj med obhajilom zapojo ljudsko cerkveno pesem Hvali svet Odrešenika, da jo bodo peli vsi ljudje, zbrani v cerkvi. Le nekaj starejših ljudi, zbranih v cerkvi, je pelo to čudovito, starodavno liturgično pesem; nihče od otrok, zbranih v...
Ob najlepšem prazniku v župniji – prvem svetem obhajilu – je ob spremljavi orkestra pel otroški pevski zbor, kajpada z izborom samih popevk. Župnik je naročil, naj vsaj med obhajilom zapojo ljudsko cerkveno pesem Hvali svet Odrešenika, da jo bodo peli vsi ljudje, zbrani v cerkvi. Le nekaj starejših ljudi, zbranih v cerkvi, je pelo to čudovito, starodavno liturgično pesem; nihče od otrok, zbranih v...